Veel nieuwe inspiratie opgedaan van jonge Londense ondernemers. Ons bezoek de studio van Paul Smith was ronduit memorabel.

Karine Valy
La Bottega
De mode-industrie ondergaat grote veranderingen. Nieuwe spelers, nieuwe technologieën, nieuwe distributiekanalen en vooral … nieuw klantengedrag. De impact ervan wordt door iedereen in de sector gevoeld.
Tijdens dit traject in samenwerking met Antwerp Management School, ontdekken we nieuwkomers zoals Unmade, Stylect, Holition, Depop, Browns en toonaangevende mode-ondernemers uit de groeiende start-up scene in Londen. We praten met gevestigde retailers zoals Arket, Gieves & Hawkes en Matches Fashion om te begrijpen hoe ze hun bedrijf voorbereiden op de toekomst.
Welke digitale tools gebruiken ze? Hoe koppelen ze offline met online?
Hoe organiseren ze hun distributie?
Hoe vertalen ze klantgerichtheid en personalisatie?
Hoe maken ze gebruik van VR/AR om de gebruikerservaring te optimaliseren?
Hoe bouwen ze transparantie in voor hun klanten?
We bieden aan de bedrijven die meegaan de mogelijkheid om hun eigen business case tijdens dit traject voor te leggen aan enkele Masterstudenten in Fashion Management van Antwerp Management School, die hiermee dan verder aan de slag gaan.
Op 5 november beginnen we met een introductiesessie aan de Antwerp Management School, waarin we het programma en de challenges van de deelnemende bedrijven bespreken. Elke bedrijf zal ingedeeld worden bij 3 of 4 studenten om voor, tijdens en na het leertraject aan deze case te werken en oplossingen te bedenken op basis van de opgedane inspiratie.
Van maandag 18 tot en met woensdag 20 november 2019 trekken we naar Londen! De groep van deelnemers zal een interessante mix worden van young professionals (Masters of Int’l Fashion Management) en mensen uit het bedrijfsleven.
Op 28 november sluiten we af met een reflectie workshop aan de Antwerp Management School om de resultaten van de bedrijfscases te bespreken.
Deelname €2.500-*
*Via de KMO-portefeuille ontvang je als Vlaamse KMO tot 40% subsidie op het opleidingsgedeelte van dit leertraject. Ons registratienummer voor opleiding is DV.O226136. Meer info over het aanvragen van KMO-portefeuille vind je hier.
Inbegrepen:
Tijdens dit traject ga je op stap met jonge modeprofessionals van de Internationale Master in Fashion Management van de Antwerp Management School. We verwelkomen mode-professionals en ondernemers, eigenaars van lifestylemerken, retailers en marketeers en iedereen die wil leren hoe de modebusiness zich klaar maakt voor het digitale tijdperk en hier een eigen case aan wil koppelen.
Sara Telen is Learning & Development Manager aan Antwerp Management School. Sara ondersteunt en connecteert high potentials van de Master programma’s met bedrijven rond innovatie, duurzaamheid en management. Sara is ook Program Manager van de International Master in Fashion Management.
We proberen een gemixte groep van een 17-tal deelnemers samen te stellen die deels bestaat uit young potentials van de internationale Master of Fashion opleiding en gevestigde managers uit de fashion en retail industrie.
The Argonauts
Xavier Speeleveld: xavier@theargonauts.be
Antwerp Management School
Sara Telen: Sara.Telen@ams.ac.be
Veel nieuwe inspiratie opgedaan van jonge Londense ondernemers. Ons bezoek de studio van Paul Smith was ronduit memorabel.
Karine Valy
La Bottega
Inspirerende trip met fijne netwerk momenten onder de deelnemers en boeiende presentaties van de bedrijven. Bedankt om ons in contact te zetten met het innovatieve DePop !
Helga Meersmans
Co-founder Kaai bags