Innoveren in vastgoed.

Design thinking inzetten om te innoveren in vastgoed.
Herken je enkele van volgende pijnpunten op je kantoor?
- Verkoop en marketing kosten teveel tijd, geld en energie
- Ik heb onvoldoende zicht op de nieuwe tools om te automatiseren
- Er is weerstand bij de collega’s om met nieuwe technologie aan de slag te gaan
- Ik wil weten hoe we onze klanten via verschillende digitale kanalen beter kunnen benaderen
- Ik wil zicht krijgen op welke stappen ik moet zetten om mijn sales en marketing te digitaliseren
Maak je niet ongerust, je bent niet alleen. Er zijn ongelooflijk veel mogelijkheden om je processen te automatiseren. Meerderen onder U werken reeds met gespecialiseerde pakketten of programma’s zoals Whise, Sweepbright, etc….Anderen overwegen dit te doen. Geen slechte beslissing maar alvorens hier dieper op in te gaan is een stapje terug nemen geen slechte beslissing.
Module 1
In de eerste sessie ga je via Design Thinking ontdekken waar je bedrijf voor staat, wat zijn de waarden & USP’s en waar liggen de opportuniteiten. In deze praktische workshop doe je een gezamenlijke oefening rond de WHY & identiteit van het kantoor vast en bepalen we de digitalisatiegraad en high level mogelijkheden die er liggen.
Take outs:
° WHY statement, values & USP’s van het kantoor
° Spindiagram met digitale opportuniteiten, As Is situatie vs To Be
° High level digitale roadmap
Module 2
In een tweede sessie gaan we na het vastleggen van een aantal persona’s een “Customer Journey” (klantenreis) maken om alle raakpunten van je klanten met je bedrijf in kaart te brengen. Vanuit deze input ga je vervolgens de opportuniteiten spotten voor optimalisatie en digitalisering.
Take outs:
° Beter begrijpen wat je klanten denken, doen, zeggen, horen, voelen en wat hun drijfveren zijn.
° Nieuwe inzichten, vanuit klanten perspectief, in je marketing en sales processen
° Digitale pijnpunten, opportuniteiten en “Jobs To Be Done” voor je klant
° Uitgewerkte Customer Journey Map met verbeterpunten
Module 3
In de derde en laatste sessie gaan we vervolgens analyseren welke tools, sales & marketing processen en plan van aanpak er nodig is om naar een To Be situatie met het kantoor te kunnen evolueren.
Take outs:
° Wat zijn de nodige digitale skills om te veranderen?
° Welke stappen worden specifiek ondernomen en welke consequenties heeft dit op het kantoor en personeel
° Welke investeringen zijn er noodzakelijk
° Nieuwe manieren om aan business development te doen
Voor wie?
Deze 3 praktische en interactieve workshops zijn bedoeld voor Immobiliën makelaars en kantoren die hun sales en marketing activiteiten future-proof willen maken via digitalisering. Een must voor kantoren die voelen dat de digitalisatie te snel gaat en die bij willen blijven in het veranderende marktlandschap van het vastgoed gebeuren.
Prijs?
Graag werken we een voorstel uit op maat van jouw onderneming*
*The Argonauts zijn als dienstverlener erkend voor de KMO-portefeuille, zowel voor opleiding als voor advies. Als Vlaamse KMO kan je dit advies dan ook betalen met je KMO-portefeuille, waarmee je tot 30% subsidie ontvangt van VLAIO. Ons registratienummer voor de KMO portefeuille is: DV.A226137 (advies). Meer info via deze link.
The Argonauts
Xavier Speeleveld: xavier@theargonauts.be
Future Marketing Agency
Dominique Hoogsteder: dominique@futuremarketing.agency