De tijd dat we China enkel kennen van “made in China” is definitief voorbij. China heeft de laatste 10 jaar een duizelingwekkende inhaalbeweging gemaakt op het vlak van infrastructuur, technologie en way of living. Ondertussen worden de rollen stilaan omgedraaid en kijkt het Westen met verbazing naar de snelheid waarmee het land innoveert. Een combinatie van centraal gestuurde strategie en een extreme focus op data en de klant vormen de motor van deze ontwikkeling.
Artificiële intelligentie, data en digitale technologie staan hierbij centraal, zo kan je met een app zoals WeChat zowat alles regelen, kopen én betalen via chatbots en spraak. Naast leiderschap in “new retail” met bedrijven als ByteDance, Meituan-Dianping, Alibaba en JD nemen de Chinezen echter ook het voortouw op verschillende andere gebieden zoals digital health en mobiliteit. Denk maar aan bedrijven zoals Tencent, iCarbonX, Mobike, CRH, Baidu en New oriental.
Daarom trekken The Argonauts van 19 tot 25 oktober op ontdekking naar China!
Op woensdag 24 april nodigen we je van harte uit op onze infosessie over ons traject waarin onze lead Argonauts Bart Horsten en Ed Sander meer zullen vertellen over het programma.
De detailinvulling van het weekprogramma is volop in voorbereiding! We gaan op pad rond “new retail”, e-commerce, social media, digital health en mobiliteit. China-experts Bart Horsten en Ed Sander nemen je mee naar futuristische retailconcepten, bedrijven en innovatiehubs in Shanghai, Hangzhou en Beijing. De bezoeken worden aangevuld met workshops rond cultuur en technologie om de ervaringen te vertalen naar je eigen business.
Wil je je meteen inschrijven? Klik dan hier