Digitaliseren van je sales & marketing
Bootcamp
Design thinking inzetten om te innoveren in sales & marketing.
Herken je enkele van volgende pijnpunten in je bedrijf?
- Verkoop en marketing kosten teveel tijd en geld
- Ik heb onvoldoende zicht op de nieuwe tools om sales & marketing te automatiseren
- Er is weerstand om met nieuwe technologie aan de slag te gaan in ons bedrijf
- Ik wil weten hoe we klanten het beste via verschillende digitale kanalen kunnen benaderen
- Ik wil zicht krijgen op welke stappen ik moet zetten om mijn sales en marketing te digitaliseren
Maak je niet ongerust, je bent niet alleen. Er zijn ongelooflijk veel mogelijkheden om je marketing & sales te automatiseren. Maar daarvoor moet je eerst in kaart brengen wie je klant is en hoe hij of zij op zoek gaat naar jouw product of dienst.
Uit een recent onderzoek van Agoria bij 250 Belgische kmo’s bleek dat bedrijven in het algemeen meer gericht zijn op de digitalisering van hun processen dan op digitale innovatie. Slechts 4 op 10 zette reeds stappen in de richting van digitalisering van processen. Nog minder – 1 op 10 – benut digitale technologie om nieuwe businessmodellen uit te rollen.
Module 1
In de eerste sessie ga je via Design Thinking ontdekken waar de opportuniteiten liggen. In deze praktische workshop stel je, bij voorkeur in co-creatie met een aantal klanten, een “Customer Journey” op om alle raakpunten van je klanten met je bedrijf in kaart te brengen. Vanuit deze input ga je vervolgens de opportuniteiten spotten voor verbetering en digitalisering.
Take outs:
° Beter begrijpen wat je klanten denken, doen, zeggen, horen, voelen en wat hun drijfveren zijn.
° Nieuwe inzichten, vanuit klanten perspectief, in je marketing en sales processen
° Digitale pijnpunten, opportuniteiten en “Jobs To Be Done” voor je klant
° Uitgewerkte Customer Journey Map met verbeterpunten
° Plan van aanpak (input Module 2)
Module 2
In de 2de module ga je dan aan de slag met de output en opportuniteiten uit module 1 en ga je door de verschillende nieuwe technologieën, platformen, digitale tools die interessant kunnen zijn om een antwoord te bieden op de sales & marketing uitdagingen van je bedrijf. Wat zou je doen indien je “from scratch” zou kunnen starten?
Take outs:
° Digitale marktpositie vs. concurrenten en toekomstvisie.
° Hoe je instroom van online communicatie automatiseren en leads converteren via meerdere platformen.
° Je onderneming naar een “next level” brengen via “Natural Language Processing” en CRM.
° Basis analyse SEO – optimalisatie van de vindbaarheid van je bedrijf
° Hoe kunnen chat & voice bots je medewerkers & klanten helpen?
Voor wie?
De bootcamp is bedoeld voor KMO’s die hun sales & marketing activiteiten future-proof willen maken via digitalisering. Een must voor zaakvoerders en/of sales & marketing managers. Bij voorkeur betrek je in module 1 ook enkele klanten om via co-creatie nieuwe inzichten te verkrijgen.
Prijs?
Graag werken we een voorstel uit op maat van jouw onderneming*
*The Argonauts zijn als dienstverlener erkend voor de KMO-portefeuille, zowel voor opleiding als voor advies. Als Vlaamse KMO kan je dit advies dan ook betalen met je KMO-portefeuille, waarmee je tot 30% subsidie ontvangt van VLAIO. Ons registratienummer voor de KMO portefeuille is: DV.A226137 (advies). Meer info via deze link.
The Argonauts
Grisha Verlinden: grisha@theargonauts.be
Future Marketing Agency
Dominique Hoogsteder: dominique@futuremarketing.agency
In samenwerking met